“Quan aquell matí de diumenge va sonar el despertador a casa de l’Arnau, no tenia ni idea de l’important que serien els propers dies. D’acord, marxava a unes colònies de futbol del Barça, i això l’omplia d’il·lusió, però de ben segur no podia imaginar-se que faria tan bons amics, que viuria tantes emocions, que coneixeria el Xavi Hernández, un dels seus ídols, i que tot plegat acabaria amb la millor notícia que li havien donat mai!”
Aquesta és la sinopsi de “El somni blaugrana”, el primer llibre de la sèrie Campions. Escrita per Pep Basora i publicada per Estrella Polar, editorial pertanyent al Grup 62. La primera edició és de maig de 2013, i a la web de l’editorial es presenta com “una nova col·lecció per als amants del futbol i l’esport; amb magnífiques il·lustracions a l’interior”.
De moment s’han publicat tres números de la sèrie, i desconec si està previst continuar-la o no. El primer volum és l’esmentat “El somni blaugrana”, al qual segueixen “Benvinguts a la Masia” i “La nostra Champions”.
A “El somni blaugrana” coneixem els protagonistes, un grup de nens i nenes que participen en un campus de futbol organitzat pel Xavi Hernández a Ribes de Fresser. Es tracta de l’Arnau, migcampista i procedent de Vallromanes; en Llagosta, de la Vall d’en Bas i davanter; en Bakary, un defensa del Camerun; Piera, una portera de Livorno (Itàlia) i l’Emili, també de Vallromanes i extrem esquerre.
Junts viuran l’experiència de l’aprenentatge del campus, així com l’emoció del torneig que s’hi celebrarà. Com a resultat final, tots cinc acabaran retrobant-se a la Masia, on començaran el primer curs, combinaran entrenament, lliga, estudis i, fins i tot, s’acabaran convertint en improvisats detectius.
Però això serà en el segon volum. Així que, de moment, quedem-nos amb “El somni blaugrana”, el primer d’aquesta interessant i recomanable sèrie.
Imatge de www.fcbarcelona.cat
2 comentarios en “Sèrie «Campions», de Pep Basora. Estrella Polar”